onsdag 28. april 2010

Valpekurs

Da er vi endelig i gang - i går var vi på valpekurs. Godt å komme i gang. Jeg er minst - Kira (4 mnd) var der også en Pointerdame på 1 år, det kommer kanskje noen flere neste gang. Først jobbet vi med kontakt - det gikk kjempefint - jeg hadde full fokus hele veien - Tone var skikkelig imponert og hun skjønte at vi hadde trent på dette hjemme. Mamma og jeg jobbet skikkelig bra sammen og hun var veldig glad og stolt. Vi satt også i ring - da skulle jeg ligge i ro i fanget - har jo ikke akkurat noe i mot å ligge i fanget til mamma - så det gikk så bra så.
Mamma og jeg gikk også nærmere de andre hundene når vi jobbet - hun skulle nok sjekke mitt fokus på henne - Kira datt helt ut - hun ville leke - men jeg!!!! nei -hadde full fokus på mamma og godbitene jeg :) Hun hadde nemlig stekt kyllingfile - det var flere på kurset som gjerne ville jobbe med henne :)
Tilslutt hadde vi innkalling - Tone holdt meg mens mamma løp et stykke unna - satte seg på huk og ropte på meg - jeg spant avgårde mot henne det raskeste jeg kunne og fikk masse ros og godbiter. Vi gleder oss innmari til neste tirsdag - dette er supermoro!!!! Jeg var så sliten jeg - at jeg orket ikke å leke med Kira etter kurset - mamma og jeg dro hjem og jeg fant godplassen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar