mandag 23. august 2010

Utbryter dronningen!


Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte da Eivind ringte meg på jobb i dag og fortalte at Effie hadde brutt seg ut av buret. Må si det haglet 100 spørsmål tilbake - joda, buret var lukket med begge låsene - men ut hadde hun kommet - og naboen til sin fulle fortvilelse hadde hørt henne gape av full hals.

Effie trives ikke med å være alene - det forstod vi tidlig - vi har forsøkt ulike barikader - men damen har alltid kommet seg ut. Vi måtte tilslutt sette henne i buret i kjelleren for at naboen skulle få fred. De siste ukene har hun måtte stå på kjøkkenet - da vi har fagfolk som lager nytt bad og vaskerom i kjelleren - og der har hun stått og bjeffet for full hals. I kjelleren har hun stått i sitt vanlige bur - et stor fint bur hvor hun kan stå og sitte. Samme buret som hun nå har brutt seg ut av.
Vi har virkelig forsøkt å være kreative i forhold til at Effie skal være fortrolig med buret om dagen. Hun har begynt å sove i buret om natten - og det går kjempefint og det kommer ikke en lyd - men da vet hun selvfølgelig at vi her hjemme.

Så i dag.......ja, da har hun klart å bryte opp buret under - bøyd stengene og krøpet ut - jeg vet da søren hva vi skal gjøre med henne!!!! Gode forslag tas imot med stor takk :)

1 kommentar:

  1. Hei
    Vi slet litt med bjeffing på Birk.
    Vi jobba og jobba med det, til slutt krøyp vi til korset og kjøpte et bjeffehalsbånd. Det kommer en dose sitronsaft ut hver gang han bjeffer. Altså ingen farlige elektriske greier eller ekle stoffer.
    Og utbruddene fra forståsegpåerne var mange da vi kjøpte et sånt. Men det sitter aldri på lenge. Bare når han har en raptus - og dusjen med sitron kommer. I sommer har vi ikke brukt det en eneste gang - det holder bare å vise det fram og spørre om han faktisk vil ha det på.... da blir det tyst gitt.

    vi sliter med en hund som sitter på kjøkkenbordet og ser på oss når vi kommer hjem. Han får jo slett ikke lov - men der står han altså, på alle fire bein og bjeffer...veldig morsomt. Om jeg bare er i butikken i fem minutter ...

    Og så må jeg få si unnskyld for at jeg lo av deg da du lo av MEG når vi bygde inngjerdingen til Birk og jeg sa at gjerdet jo er kjempehøyt, 120cm.
    Nå er Houdini her også, og spretter over som en kenguru...festlig det også.

    Lykke til med utbryterdronninga og stå på....!

    SvarSlett